Great Eastern Takaful

Great Eastern Takaful Sdn. Bhd. merupakan Pengendali Takaful yang menyediakan Perlindungan Takaful Keluarga, perubatan dan pelan pelaburan. Pengendali Takaful ini telah ditubuhkan pada Disember 2010 dan didaftarkan di bawah Akta Takaful 1984 dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Ianya disokong oleh 2 institusi utama di Malaysia, Kumpulan Great Eastern, yang merupakan kumpulan insurans terbesar dan tertua di Malaysia dengan pengalaman melebihi 100 tahun, dan Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad, salah satu syarikat koperasi yang terbesar di Malaysia dan mempunyai lebih daripada 140,000 ahli.
Kini Great Eastern Takaful menawarkan lima kategori produk iaitu pelan perlindungan asas/teras (i-Great Teras), pelan perlindungan haji (i-Great Amal), pelan pendidikan anak-anak (i-Great Iqra’), pelan perlindungan perubatan (i-Medik Rider dan i-Medik Rider Plus) dan plan pelaburan (i-EPCC, i-Great Abadi, i-Great Damai dan i-Great Idaman).
Selain perlindungan jaminan kewangan dan simpanan, melalui pelan perlindungan ataupun pelan pelaburan ini, peserta turut akan menerima manafaat lain seperti wang khairat kematian dan badal haji yang diuruskan oleh Great Eastern Takaful bernilai RM 3,000 bagi muslim manakala bagi bukan muslim, peserta juga akan menerima wang khairat kematian beserta wang tambahan RM 3,000 iaitu sebagai ganti/pilihan badal haji berbanding dengan muslim.

Thursday 19 November 2015

NASIHAT #KEWANGAN BINA HARTA



Sebelum nak kumpul harta ke, kejar passive income ke, tindakan awal yang anda patut lakukan bukanlah beli #hartanah atau beli #emas. 

Sebab nak beli hartanah atau emas, bukan saja memerlukan modal yang besar (baik downpayment mahupun ansuran bulanan), tetapi yang menjadi masalah utama ialah IA MEMERLUKAN MASA UNTUK DIKUMPUL....BETUIKAN !!

Orang kumpul harta, makan masa 10 tahun, 20 tahun. Dalam tempoh tersebut, kalau jadi apa-apa, apakah persediaan anda nak tangani masalah-masalah kewangan anda?

Ramai orang terima nasihat tanpa fikir masa depan 
Nasihat yang tak bantu jamin pendapatan berterusan kalau jadi apa apa. Dan kadangkala, nasihat yang tak praktikal, sukar untuk diamalkan. 

ORANG BIJAK
Simpan sikit-sikit untuk BINA HARTA

ORANG LEBIH BIJAK 
BINA HARTA dulu, baru simpan sikit-sikit

Sini saya tunjukkan jalan, macam mana nak bina harta dulu?
BELI #TAKAFUL INCOME REPLACEMENT & MEDICAL DULU

Baru simpan & labur sikit sikit 
Dengan cara ni, harta sudah tersedia kalau jadi apa-apa
Tak perlu korek simpanan sana sini. 
Tak perlu jual atau tebus harta kerana perlukan cash

Pampasan 700,000 + 50,000 KWSP = 750,000 
Kalau dilabur semula pada kadar 8% setahun
akan menghasilkan pulangan 60,000 TIAP TIAP TAHUN!

Dan paling best, modal yang diperlukan tak sampai 10% dari gaji bulanan 5,000 pun. Dah buat takaful protection, baru simpan & labur lagi 10%-20%. Baki 70% gaji anda nak buat apa, buat lah.

Nak tahu detail, wasap untuk PLAN PERCUMA 

#suhailas 0133422646

#No1AgencyDiMalaysia
#GreatEasternTakaful
#RGG

No comments:

Post a Comment