Great Eastern Takaful

Great Eastern Takaful Sdn. Bhd. merupakan Pengendali Takaful yang menyediakan Perlindungan Takaful Keluarga, perubatan dan pelan pelaburan. Pengendali Takaful ini telah ditubuhkan pada Disember 2010 dan didaftarkan di bawah Akta Takaful 1984 dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Ianya disokong oleh 2 institusi utama di Malaysia, Kumpulan Great Eastern, yang merupakan kumpulan insurans terbesar dan tertua di Malaysia dengan pengalaman melebihi 100 tahun, dan Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad, salah satu syarikat koperasi yang terbesar di Malaysia dan mempunyai lebih daripada 140,000 ahli.
Kini Great Eastern Takaful menawarkan lima kategori produk iaitu pelan perlindungan asas/teras (i-Great Teras), pelan perlindungan haji (i-Great Amal), pelan pendidikan anak-anak (i-Great Iqra’), pelan perlindungan perubatan (i-Medik Rider dan i-Medik Rider Plus) dan plan pelaburan (i-EPCC, i-Great Abadi, i-Great Damai dan i-Great Idaman).
Selain perlindungan jaminan kewangan dan simpanan, melalui pelan perlindungan ataupun pelan pelaburan ini, peserta turut akan menerima manafaat lain seperti wang khairat kematian dan badal haji yang diuruskan oleh Great Eastern Takaful bernilai RM 3,000 bagi muslim manakala bagi bukan muslim, peserta juga akan menerima wang khairat kematian beserta wang tambahan RM 3,000 iaitu sebagai ganti/pilihan badal haji berbanding dengan muslim.

Tuesday 29 December 2015

Medical card ;UNTUK KAWAN2 YG MENCARI PLAN TAKAFUL


#GreatEasternTakaful menawarkan 5 pakej MedicalCard berdasarkan nilai bilik iaitu i-M100, i-M150, i-M200, i-M300 dan i-M400. Jadual lengkap medical card tersebut boleh dilihat di sini.


Syarat-syarat miliki Medical Card Great Eastern Takaful :-

1) Umur kemasukan minimum 30 hari Baby
2) Umur kemasukan maksimum 65 tahun
3) Medical Card layak digunakan sehingga berumur 80 tahun
4) Kadar caruman berbeza-beza mengikut jantina, umur, jenis pekerjaan dan  merokok @ tidak
5) Boleh digunakan di mana-mana Hospital Panel Great Eastern Takaful seluruh Malaysia
6) Tidak boleh digunakan untuk bersalin coz penyakit buatan manusia
7) Tidak cover untuk penyakit sedia ada sebelum apply Medical Card ini
8) Ada tempoh menunggu (waiting period) selama 120 hari selepas sijil Takaful berkuatkuasa

BERMINAT Mahukan Medical Card ini? 

Cara mendaftar : 
- Sediakan copy ic,
- Deposit 2 bulan 
- Nama & no ic waris
- Borang potongan bank.


HUBUNGI KAMI

#TakafulAdvisor
#perundingKewangan

Terbaik Anda
 0133422646 Suhailas


Great Eastern Takaful Berhad
#RichGenerationGroup
#RGG
#AgencyRoslinaHjAbdMajid


No comments:

Post a Comment