Great Eastern Takaful

Great Eastern Takaful Sdn. Bhd. merupakan Pengendali Takaful yang menyediakan Perlindungan Takaful Keluarga, perubatan dan pelan pelaburan. Pengendali Takaful ini telah ditubuhkan pada Disember 2010 dan didaftarkan di bawah Akta Takaful 1984 dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Ianya disokong oleh 2 institusi utama di Malaysia, Kumpulan Great Eastern, yang merupakan kumpulan insurans terbesar dan tertua di Malaysia dengan pengalaman melebihi 100 tahun, dan Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad, salah satu syarikat koperasi yang terbesar di Malaysia dan mempunyai lebih daripada 140,000 ahli.
Kini Great Eastern Takaful menawarkan lima kategori produk iaitu pelan perlindungan asas/teras (i-Great Teras), pelan perlindungan haji (i-Great Amal), pelan pendidikan anak-anak (i-Great Iqra’), pelan perlindungan perubatan (i-Medik Rider dan i-Medik Rider Plus) dan plan pelaburan (i-EPCC, i-Great Abadi, i-Great Damai dan i-Great Idaman).
Selain perlindungan jaminan kewangan dan simpanan, melalui pelan perlindungan ataupun pelan pelaburan ini, peserta turut akan menerima manafaat lain seperti wang khairat kematian dan badal haji yang diuruskan oleh Great Eastern Takaful bernilai RM 3,000 bagi muslim manakala bagi bukan muslim, peserta juga akan menerima wang khairat kematian beserta wang tambahan RM 3,000 iaitu sebagai ganti/pilihan badal haji berbanding dengan muslim.

Tuesday 4 August 2015

Medical Card ~ Kelebihan..

Saya boleh memberi jaminan kepada anda Great Estern takaful adalah yang terbaik dan mampu milik untuk semua orang dengan kos rawatan yang ditanggung amat tinggi! Namun begitu, sebagai seorang customer, anda boleh membuat perbandingan terlebih dahulu, tetapi saya guarantee, anda tidak akan dapat yang terbaik kerana Great Eatern mempunyai kelebihan seperti berikut:

1) Kos yang rendah tetapi perlindungan jauh lebih tinggi
Dengan caruman bulan RM200, Great Eastern boleh memberikan medical card untuk Room & Board bernilai RM200 dengan Manfaat Hilang Nyawa yang lebih tinggi iaitu RM100,000 (termasuk RM2,000 Khairat Kematian). Dapat pula RM50,000 coverage untuk 36 jenis Penyakit Kritikal yang mana boleh claim awal walaupun penyakit belum kritikal kerana ada manfaat Early Payout Critical Care.
Malah, pelan untuk anak-anak saya hanya RM160 sebulan, tetapi boleh dapat Room & Board bernilai RM200 serta kadar simpanan yang tinggi untuk pendidikan!

2) Had Tahunan dan Seumur Hidup yang jauh lebih tinggi
Medical card untuk Room & Board bernilai RM150 Great Eastern memberikan had tuntutan seumur hidup berjumlah RM900,000 dan had tahunan RM90,000.  Had tahunan Medical Card ini juga akan bertambah sebanyak 10% untuk setiap tiga tahun sekiranya tiada tuntutan!

3) Pilihan Tanpa Ko-Takaful dan yang mempunyai Ko-Takaful adalah lebih rendah
Medical Card Great Eastern Takaful didatangkan dengan pelbagai pilihan untuk pelanggan, samada mempunyai Ko-Takaful ataupun TIADA ko-takaful bergantung kepada bajet dan keperluan pelanggan. Namun Great Eastern Takaful mengenakan caj co-takaful adalah sangat rendah. Great Eastern Takaful hanya mengenakan minimum 10% daripada jumlah bil dengan maksimum hanyalah RM500 sahaja.
Ramai pelanggan Great Eastern Takaful yang mengambil pelan medical card Great Eastern memilih atas sebab co-takaful yang rendah. Walaupun begitu, kebiasaanya perunding Great Eastern Takaful (dan juga syarikat lain) akan memberikan tambahan Elaun Hospital Harian untuk tampung ko-takaful ini.

4) Cash-Value yang lebih tinggi nilainya
Projected cash value yang boleh dikeluarkan pada usia bersara iaitu 55 tahun, Great Eastern Takaful memberikan yang jauh lebih tinggi dari pesaing!
Pelan takaful – investment link akan memberikan anda cash value atas pelaburan yang dibuat daripada sebahagian daripada caruman bulanan pelanggan setelah ditolak pelbagai caj. Oleh kerana Great Eastern Takaful mempunyai caj yang rendah, maka secara relatifnya pelanggan akan mendapat lebih cash value.
5) Tiada kos perlu ditambah untuk dapatkan Coverage Medical card sehingga umur 80 tahun
Satu lagi perbezaan yang orang tak berapa nampak adalah Great Eastern Takaful punyai medical card terus melindungi pemegang polisi sehingga umur 80 sedangkan dengan syarikat takaful yang lain pencarum terpaksa menambah lagi caruman bulanan yang RM200 itu untuk naikkan perlindungan medical card hingga umur 80 tahun. Tiada tambahan lain perlu dilakukan di Great Eastern.
Jadi, saya telah buat perbandingan untuk anda membuat keputusan yang selesa dan tepat untuk memilih medical card terbaik! Hubungi saya segera sebelum dan jangan tangguh lagi kerana kita tidak mengetahui bila kejadian dan takdir yang tidak diingini akan berlaku kepada kita.
6) Medical Card Kalis Inflasi
Ciri tambahan pada Medical Card Greast Eastern Takaful adalah kenaikan Had Bilik Penginapan Setiap 3 tahun secara automatik samada ada tuntutan atau sebaliknya. Sekiranya anda menyertai pelan bilik penginapan RM200 sekarang, had ini akan dinaikkan sehingga 100% iaitu RM400 dalam masa 30 tahun! Inilah yang dinamakan kalis inflasi, kerana dalam masa 30 tahun lagi, kemungkinan besar tiada lagi bilik penginapan berharga RM200 dan untuk upgrade pakej medical card pastinya akan bertambah bayaran sumbangan setiap bulan. Inilah kehebatan Medical Card Great Eastern Takaful berbanding takaful operator yang lain.
Untuk maklumat lanjut tentang Medical Card ini,hubungi 013 342 2646

No comments:

Post a Comment