Great Eastern Takaful

Great Eastern Takaful Sdn. Bhd. merupakan Pengendali Takaful yang menyediakan Perlindungan Takaful Keluarga, perubatan dan pelan pelaburan. Pengendali Takaful ini telah ditubuhkan pada Disember 2010 dan didaftarkan di bawah Akta Takaful 1984 dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Ianya disokong oleh 2 institusi utama di Malaysia, Kumpulan Great Eastern, yang merupakan kumpulan insurans terbesar dan tertua di Malaysia dengan pengalaman melebihi 100 tahun, dan Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad, salah satu syarikat koperasi yang terbesar di Malaysia dan mempunyai lebih daripada 140,000 ahli.
Kini Great Eastern Takaful menawarkan lima kategori produk iaitu pelan perlindungan asas/teras (i-Great Teras), pelan perlindungan haji (i-Great Amal), pelan pendidikan anak-anak (i-Great Iqra’), pelan perlindungan perubatan (i-Medik Rider dan i-Medik Rider Plus) dan plan pelaburan (i-EPCC, i-Great Abadi, i-Great Damai dan i-Great Idaman).
Selain perlindungan jaminan kewangan dan simpanan, melalui pelan perlindungan ataupun pelan pelaburan ini, peserta turut akan menerima manafaat lain seperti wang khairat kematian dan badal haji yang diuruskan oleh Great Eastern Takaful bernilai RM 3,000 bagi muslim manakala bagi bukan muslim, peserta juga akan menerima wang khairat kematian beserta wang tambahan RM 3,000 iaitu sebagai ganti/pilihan badal haji berbanding dengan muslim.

Friday 17 April 2015

Great Eastern Takaful : Medical Card pentingnya untuk dimiliki

Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Kad perubatan ataupun lebih dikenali dengan nama medical card adalah suatu bentuk perlindungan kesihatan kepada diri sendiri dan juga keluarga. Ramai yang sedar akan kewujudannya tapi mengambil jalan mudah untuk endah tak endah sedangkan apabila ada waktu-waktu tertentu kita dilanda musibah, medical card adalah salah satu daripada jalan penyelesaian yang benar-benar 
membantu.

Hari ini saya nak share sedikit info pasal kenapa perlu amik medical sekarang???  Tanggungjawab saya untuk berkongsi serta memberitahu anda semua apa yang saya rasa perlu dan harus..

Saya lihat masih ramai lagi antara kita merasakan Medical Card ni tak penting, mungkin sebab masih bekerja di syarikat/jabatan yang ada menawarkan manfaat medical kepada staffnya.  

Tapi….persoalannya…."sampai bila company nak tanggung and berapa banyak company nak tanggung?.."

Cuba tengok contoh di bawah. Ini adalah real, bukan rekaan. Jauh di sudut hati, saya simpati dengan orang berkenaan tetapi apa boleh buat?


Invest duit dalam medical card tak rugi pun, sebabnya.. sakit semua tu bukan kita tahu bila nak datang.


 



Antara kelebihan medical card GREAT EASTERN Takaful 
  1. Perlindungan hayat jika berlakunya kematian, lumpuh ataupun sakit kritikal
  2. Pembayaran sepenuhnya bil hospital dengan kadar minima RM600,000 sehingga RM2,000,000 secara "online"
  3. Simpanan dan pelaburan untuk orang dewasa, dan tabung pendidikan untuk anak-anak yang masuk ke kolej atau universiti
  4. Mendapat duit saku sehingga RM400 sehari jika dimasukkan ke dalam wad
  5. Elaun Pembedahan
  6. ElaunHarian
  7. Elaun Cuti sakit akibat kemalangan
  8. Perlindungan sehingga umur 80tahun untuk perubatan..dan sehingga umur 99 tahun untuk kematian atau lumpu
  9. Mempunyai lebih daripada 60 buah panel hospital diseluruh Malaysia dan diantaranya adalah Gleaneagles Hospital Kuala Lumpur, Prince Court Medical Centre, Sime Darby Medical Centre Subang, KPJ Kajang, KPJ Tawakal dan banyak lagi.
  10. Nikmati pelepas cukai


Jangan bertangguh lagi...Luangkan masa utk bertanya..bukan untuk orang lain tetapi untuk diri dan keluarga anda sendiri. 

Hubungi saya sekarang untuk maklumat lanjut.

Life is Great!!!

suhaila Great Eastern Takaful
0133422646 (available on whatsapp)
suhailas.getakaful@gmail.com


No comments:

Post a Comment