Great Eastern Takaful

Great Eastern Takaful Sdn. Bhd. merupakan Pengendali Takaful yang menyediakan Perlindungan Takaful Keluarga, perubatan dan pelan pelaburan. Pengendali Takaful ini telah ditubuhkan pada Disember 2010 dan didaftarkan di bawah Akta Takaful 1984 dan dikawal selia oleh Bank Negara Malaysia. Ianya disokong oleh 2 institusi utama di Malaysia, Kumpulan Great Eastern, yang merupakan kumpulan insurans terbesar dan tertua di Malaysia dengan pengalaman melebihi 100 tahun, dan Koperasi Angkatan Tentera Malaysia Berhad, salah satu syarikat koperasi yang terbesar di Malaysia dan mempunyai lebih daripada 140,000 ahli.
Kini Great Eastern Takaful menawarkan lima kategori produk iaitu pelan perlindungan asas/teras (i-Great Teras), pelan perlindungan haji (i-Great Amal), pelan pendidikan anak-anak (i-Great Iqra’), pelan perlindungan perubatan (i-Medik Rider dan i-Medik Rider Plus) dan plan pelaburan (i-EPCC, i-Great Abadi, i-Great Damai dan i-Great Idaman).
Selain perlindungan jaminan kewangan dan simpanan, melalui pelan perlindungan ataupun pelan pelaburan ini, peserta turut akan menerima manafaat lain seperti wang khairat kematian dan badal haji yang diuruskan oleh Great Eastern Takaful bernilai RM 3,000 bagi muslim manakala bagi bukan muslim, peserta juga akan menerima wang khairat kematian beserta wang tambahan RM 3,000 iaitu sebagai ganti/pilihan badal haji berbanding dengan muslim.

Sunday 12 April 2015

KWSP kaji had umur pengeluaran kekal..

Keratan akhbar 10-April-2015

Sampai KWSP pun kena kaji had pengeluaran kekal sebabnya bimbang ramai orang tak cukup duit bila tempoh persaraan nanti...... hmmm ANDA NILAI, ANDA FIKIR laaa !!!!!


Sebab apa tak cukup duit???  Kajian menunjukkan,hampir semua orang bila bersarakan gunakan duit KWSP untuk selesaikan hutang piutang & kesihatan... SEBAB itu apa salahnya dari sekarang kita dapatkan polisi insuranse yang lengkap dengan tabung simpanan untuk persaraan nanti sekali gus tabung kesihatan (Medical card dengan limit berjuta).

Tahu tak, tidak ada satu syarikat Insurans yang akan terima permohonan kita bila dah ada penyakit kritikal, dah tahukan semakin umur meningkat semakin mahal kadar bayarannya.

Just concern sebab saya buat Insurance dan jelas nampak kesannya kepada orang orang yang tidak mempunyai insurans...

#Jiran saya surirumah tangga baru kematian suami 3bulan lepas, Anak sulung di Universiti dan yang kecil baru berusia 5tahun,bayangkan kesempitan yang beliau hadapi#

Untuk dapatkan quotation FREE je tak payah bayar,kalau tak amik pon tak kejar sampai depan pintu rumah...

Saya yakin anda tahu kebaikannya tapi dengan alasan NANTI dulu, kewangan tidak mencukupi....dan berjuta alasan lagi dengan GST lagi dan sebagainya....tapi pernah tak anda sedar secara tak langsung anda banyak melalukan pembaziran pada pekara pekara yang tidak memerlukan.....





Life is Great!!!



suhaila Great Eastern Takaful
0133422646 (available on whatsapp)
suhailas.getakaful@gmail.com

No comments:

Post a Comment